دسته‌های مقالات

مقالات منتخب

طناب ساختمانی

طناب ساختمانی چیست؟

مقالات

یکی از ابزارهای کار در صنایع مختلف طناب‌ها هستند. از طناب‌ها برای حمل و نقل و ایمن سازی استفاده می‌شود. در ساختمان سازی از طناب‌ها برای ایمنی کارگران و یا حمل مصالح کاربرد دارند. برای این منظور از طناب‌های پلاستیکی و طناب‌های پنبه‌ای می‌توان استفاده نمود. طناب پنبه ای یکی از مقاومترین نوع طناب است و به دو روش تابیده و بافته شده قابل تولید است. کاربردهای این نوع طناب فقط به ساختمان خلاصه نمی‌شود و در کارهای سنگین ساختمانی، کشتیرانی، بسته بندی، سالن های ورزشی و مصارف پتروشیمی و کارهای تزئینی قابل استفاده است.

مزیت‌های استفاده از طناب ساختمانی

دسترسی طناب یا راپل کاری یک سیستم دسترسی به نقاط صعب العبور است که برای ورزش‌هایی مثل کوهنوردی و صخره نوردی استفاده مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی از این روش برای نماشویی، پیچ رولپلاک سنگ نما ، مقاوم سازی سنگ نما و آب بندی نمای ساختمان استفاده می‌شود. این روش نسبت به سایر روش‌های دیگر از هر نظر به صرفه‌تر است.

  • راپل کاری نسبت به استفاده از داربست از سرعت بیشتر، دقت بیشتر، امنیت بالاتر و کیفیت بهتری برخوردار است.
  • از ویژگی‌های خوب دسترسی با طناب نسبت به سایر روش‌ها استفاده نکردن از ابزار آلات گران قیمت و سنگین و همینطور آسیب نرساندن به نمای ساختمان است.
  • همچنین دسترسی به نقاط سخت و دشوار در ساختمان با این روش امکان پذیر است باشد که به راحتی با طناب راپل کاری قابل دسترسی و انجام کار است و همچنین هیچ گونه مزاحمتی برای عابرین در بر نخواهد داشت.

راهکارهای تشخیص کیفیت جنس طناب چیست؟

طناب پلاستیکی از چند نوع پلاستیک تولید می‌شود که در ادامه نام برده خواهند شد. استفاده شدن هر نوع از مواد اولیه در جنس، کیفیت و قیمت طناب موثر است. بنابراین در انتخاب طناب پلاستیکی هوشیار باشید. این اجناس عموما از سه نوع پلیمر پایه، پرکننده و نرم کننده تشکیل شده اند. اما مهمترین بخش آن برای تشخیص جنس، پلیمر پایه است. برای تشخیص کیفیت طناب پلاستیکی به موارد زیر دقت کنید:

  • شفافیت
  • انعطاف پذیری
  • خاصیت کشسانی
  • نرمی
  • چگالی پایین

قیمت طناب ساختمانی

مجموعه‌ی لاوان بافت تولید کننده انواع طناب‌های مصنوعی و پلاستیکی است. این طناب‌ها در سایزهای 3 الی 100 میلی‌متر و در رنگ‌های مختلف زرد، قرمز، آبي، سبز، سفيد، نارنجي قابل سفارش هستند. قیمت گذاری این طناب‌ها بر اساس وزن و به واحد کیلوگرم انجام می‌شود. سایزهای ریز تر (ضخامت‌های کم‌تر) مانند 3 و 4 میلیمتر به دلیل پر استفاده بودن قیمتی بالاتر از قیمت سایزهای دیگر دارند. اگر قصد خرید انواع طناب پلاستیکی برای استفاده در ساختمان‌ها را دارید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست